Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

03.10.2022
ЗАЦВЯРДЖАЮ Дырэктар дзяржаўнай установы адукацыі “Дзямідавіцкая базавая школа Дзяржынскага раёна” _______________ В.В. Яшчук “_____”________________2022 г. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установы адукацыі “Дзямідавіцкая базавая школа Дзяржынскага раёна” 1. Агульныя палажэнні 1.1.У адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь кожны грамадзянін Рэспублікі Беларусь мае права на атрыманне адукацыі. Адукацыйны працэс у дзяржаўнай установе адукацыі “Дзямідавіцкая базавая школа Дзяржынскага раёна” будуецца на аснове прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі, навукова абгрунтаваным вызначэнні ўтрымання агульнай сярэдняй адукацыі і яго структураванні, педагагічна абгрунтаваным выбары формаў, метадаў і сродкаў навучання і выхавання. 1.2.Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установе адукацыі “Дзямідавіцкая базавая школа Дзяржынскага раёна” распрацаваны з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэса, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, рацыянальнага выкарыстання імі навучальнага часу і павышэння якасці адукацыі. 1.3.Унутраны распарадак – гэта рэгламент (парадак) выканання навучэнцамі сваіх абавязкаў у рамках адукацыйнага працэса пад кіраўніцтвам і кантролем кіраўніцтва і педагагічнага калектыва ўстановы адукацыі. Унутраны распарадак для навучэнцаў рэгулююцца сапраўднымі Правіламі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы. 1.4. Дадзеныя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі «Дзямідавіцкая базавая школа Дзяржынскага раёна» (далей – установа адукацыі), іншымі нарматыўнымі прававымі актамі. 1.5.Дадзеныя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі ўстановы адукацыі. Кіраўніцтва, педагагічны калектыў установы адукацыі могуць патрабаваць выканання, а навучэнцы павінны выконваць абавязкі ў адпаведнасці з патрабаваннямі сапраўдных Правілаў. 1.6.Навучэнцамі дзяржаўнай установы адукацыі «Дзямідавіцкая базавая школа Дзяржынскага раёна» з’яўляюцца асобы, якія залічаны ва ўстанову адукацыі ва ўсталяваным парадку для навучання і выхавання. 1.7.Пытанні, якія злучаны з ужываннем Правілаў, вырашаюцца дырэктарам установы адукацыі па ўзгадненню з Саветам установы у тым выпадку, калі яны не супярэчаць дзейснаму заканадаўству. 1.8.Змены і дадаткі ў Правілы могуць уносіцца дырэктарам установы адукацыі па ўзгадненню з Саветам установы ў тым выпадку, калі яны не супярэчаць дзейснаму заканадаўству. 1.9.Правілы ўстанаўляюць вучэбны распарадак для вучняў, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзін у памяшканні, на тэрыторыі ўстановы адукацыі, а таксама на пазашкольных, пазакласных мерапрыемствах з удзелам вучняў установы адукацыі. 1.10.Мэты правілаў: • стварэнне спрыяльнага рабочага становішча, неабходнага для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу; • забеспячэнне паспяховага засваення вучнямі адукацыйных праграм; • выхаванні павагі да асобы, яе правоў; • удасканаленне культуры паводзін і навыкаў камунікацыі. 1.11.Дысцыпліна ва ўстанове адукацыі падтрымваецца на грунце павагі чалавечай годнасці ўсіх суб'ектаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, законных прадстаўнікоў непаўналетніх). Ужыванне метадаў фізічнага і псіхалагічнага ўздзеяння ва ўстанове адукацыі недапушчальна. 2.Рэжым работы дзяржаўнай установы адукацыі «Дзямідавіцкая базавая школа Дзяржынскага раёна» 2.1.Арганізацыя вучэбных заняткаў на І і ІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца ў І змену ў шасцідзённым рэжыме, ў суботу ў шосты школьны дзень праводзяцца заняткі аб’яднанняў па інтарэсах, факультатыўныя заняткі і запланаваныя ў гэты дзень арганізацыйна-выхаваўчыя мерапрыемствы. 2.2.Арганізацыя адукацыйнага працэса ажыццяўляецца ў тэрмін з 1 верасня 2022 года да 31 мая 2023 года. Адукацыйны працэс пры навучанні і выхаванні ажыццяўляецца па чвэрцям у наступныя тэрміны: першая чвэрць – з 01.09.2022 па 29.10.2022; другая чвэрць – з 08.11.2022 па 24.12.2022; трэцяя чвэрць – з 09.01.2023 па 25.03.2023; чацвёртая чвэрць – з 03.04.2023 па 31.05.2023. На працягу вучэбнага года ўстанаўліваюцца канікулы: Восеньскія – 9 дзён: з 30.10.2022 па 07.11.2022 уключна; Зімовыя – 15 дзён: з 25.12.2022 па 08.01.2023 уключна; Вясновыя – 8 дзён: з 26.03.2023 па 02.04.2023 уключна; Летнія – 92 дні: з 01.06.2023 па 31.08.2023; для вучняў, якія завяршылі навучанне на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі, - 81 дзень: з 12.06.2023 па 31.08.2023 уключна. Для вучняў І-ІІ класа ў ІІІ чвэрці праводзяцца дадатковыя зімовыя канікулы з 20.02.2023 па 26.02.2023 працягласцю 7 дзён. Падчас канікулаў навучэнцы наведваюць мерапрыемствы ў адпаведнасці з планам арганізацыі выхаваўчай і ідэалагічнай работы на канікулах, зацверджаным дырэктарам установы адукацыі. 2.3.Працягласць заняткаў для навучэнцаў 1 класа – 35 хвілін, для навучэнцаў ІІ – ІХ класаў – 45 хвілін, працягласць перапынкаў – 15 хвілін. 2.4.Да заняткаў па вучэбным прадмеце “Фізічная культура і здароўе”, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапушчаюцца з дазволу ўрача ў адпаведнасці з групамі здароўя і групамі для заняткаў фізічнай культурай. 2.5.Забараняецца прыцягваць навучэнцаў установы адукацыі без іх згоды і без згоды іх законных прадстаўнікоў да работы, якая не прадугледжана вучэбнымі адукацыйнымі праграмамі. 3. Асноўныя абавязкі вучняў установы адукацыі 3.1. Навучэнцы абавязаны: •выконваць Статут установы адукацыі, рашэнні Савета ўстановы адукацыі, педагагічнага савета, дадзеныя правілы, правілы пажарнай бяспекі, выконваць патрабаванні адміністрацыі і педагогаў з мэтай забеспячэння бяспекі адукацыйнага працэсу; •паводзіць сябе ва ўстанове адукацыі і па-за ёй так, каб не прынізіць свае гонар і годнасць, не запляміць добрае імя ўстановы адукацыі; •наведваць установу адукацыі ў прызначаны для гэтага час і не прапускаць вучэбныя заняткі, іншыя формы адукацыйнага працэсу без уважлівай прычыны. У выпадку пропуску вучань прадастаўляе класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы ці заяву бацькоў (асоб, што іх замяняюць) пра прычыну пропуску; •знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу вучэбнага часу, адпаведна раскладу. Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў вызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка ці дзяжурнага члена адміністрацыі (дырэктара); •сумленна вучыцца, асвойваць вучэбную праграму, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні, грамадскія даручэнні; •прымаць удзел у самаабслугоўванні і грамадска карыснай працы; •вітацца з работнікамі і наведнікамі ўстановы адукацыі, праяўляць павагу да старэйшых, клапаціцца пра малодшых. Навучэнцы саступаюць дарогу педагогам, старэйшым, старэйшыя навучэнцы – малодшым, хлопчыкі – дзяўчынкам; •разрашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна, на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам поглядаў удзельнікаў спрэчкі. Калі такое немагчыма – звяртацца за дапамогай да класнага кіраўніка, да спецыяліста сацыяльна – педагагічнай службы, да кіраўніка ўстановы адукацыі; •захоўваць маёмасць установы адукацыі, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца як да сваёй, так і да чужой маёмасці; •сачыць за сваім выглядам, прытрымлівацца ў адзенні дзелавога стылю. 3.2.Забараняецца: •прыносіць ва ўстанову адукацыі і на яе тэрыторыю зброю, выбуховыя, хімічныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, спіртныя напоі, наркотыкі, таксічныя рэчывы і яды, іншыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю акружаючых: •курыць у будынку, на тэрыторыі ўстановы адукацыі і ў іншых грамадскіх месцах; •выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку; •прыходзіць ва ўстанову адукацыі ў брудным, памятым адзенні, непрыстойна кароткім ці адкрытым адзенні, адкрыта дэманстраваць прыналежнасць да розных субкультур, якімсьці рэлігійным плыням і да т.п.; •хадзіць па ўстанове адукацыі без патрэбы ў вопратцы і галаўных уборах; •гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекуляцыйнага характару; •прыносіць ва ўстанову адукацыі мабільныя тэлефоны і карыстацца імі на вучэбных занятках. У адваротным выпадку класныя кіраўнікі, настаўнікі, дзяжурныя педагогі могуць забраць маёмасць да прыходу законных прадстаўнікоў непаўналетняга. 4.Асноўныя правы вучняў установы адукацыі 4.1.Вучні маюць права на: •атрыманні адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі; •ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу; •карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі; •атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі; •бескаштоўнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі; •атрыманне сацыяльна – педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў установы адукацыі; •заахвочванні за поспехі ў вучэбнай, спартыўнай, культурна – масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці, а таксама ў іншых адукацыйных мерапрыемствах; •удзел у кіраванні ўстановы адукацыі; •удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, фестывалях, выставах, канферэнцыях, сімпозіумах, кангрэсах, семінарах і ў іншых адукацыйных мерапрыемствах, у спартыўна-масавай, грамадскай, даследчай, інавацыйнай дзейнасці; •азнаямленне з пасведчаннем пра дзяржаўную рэгістрацыю, устаноўчымі дакументамі, сертыфікатамі пра дзяржаўную акрэдытацыю, а таксама з вучэбна - праграмнай дакументацыяй установы адукацыі; •удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь; •іншыя правы вучняў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі. 5.Прыход і адыход вучняў з установы адукацыі 5.1.Прыходзіць ва ўстанову адукацыі за 10-15 хвілін да пачатку вучэбных заняткаў, мець належны выгляд і акуратную прычоску. 5.2.Мець з сабой дзённік (асноўны дакумент вучня) і ўсе патрэбныя для вучэбных заняткаў прыналежнасці. 5.3.Вучні штодня карыстаюцца гардэробам, пакідаючы ў ім вопратку і зменны абутак. 5.4.Перад пачаткам вучэбных заняткаў вучні павінны азнаёміцца з раскладам і прыбыць да кабінета, увайсці ў кабінет і падрыхтавацца да вучэбнага занятку да званка. 5.5.Пасля заканчэння вучэбных заняткаў, класных гадзін, факультатыўных заняткаў, фізкультурна - аздараўленчых, спартыўна – масавых, культурна - масавых мерапрыемстваў атрымаць адзенне з гардэробу, акуратна апрануцца і пакінуць установу адукацыі, выконваючы правілы ветлівасці. 6.Знешні выгляд вучня ( вучаніцы) ўстановы адукацыі 6.1.У 1- 9 класах вучні прытрымліваюцца дзелавога стылю адзення – гэта строгі, вытрыманы стыль, прызначаны для наведвання вучнямі вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі. Абутак павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення. 6.2.Для дзяўчынак (дзяўчат) у камплект адзення могуць уваходзіць пінжак, спадніца, штаны, блузка з кароткімі і доўгімі рукавамі, сарафан. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світар ці камізэлька. 6.3.Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект адзення ўваходзяць пінжак, штаны, кашуля з кароткімі і доўгімі рукавамі, гальштук. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світар і камізэлька. 6.4.У адзенні дзелавога стылю не дапускаюцца: спартыўны абутак; рэчы, вельмі яркія, яркія і абстрактныя малюнкі; джынсы; спартыўнае і іншае адзенне. 7.Паводзіны вучняў установы адукацыі на вучэбных занятках 7.1.Вучні займаюць свае месцы ў кабінетах так, як гэта вызначыў класны кіраўнік ці настаўнік - прадметнік, з улікам псіхафізічных асаблівасцяў вучняў і іх здароўя. 7.2.Кожны настаўнік мае права прымяняць розныя формы і метады правядзення заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Выкананне патрабаванняў настаўніка-прадметніка абавязковае для ўсіх вучняў. 7.3.Перад пачаткам вучэбнага занятку вучні павінны падрыхтаваць сваё рабочае месца і ўсё патрэбнае для работы ў класе. 7.4.Пры ўваходзе настаўніка ў клас вучні ўстаюць у знак вітання і сядаюць пасля таго, як настаўнік адкажа на вітанне і дазволіць сесці. Падобнай выявай вучні вітаюць кожнага сталага чалавека, які ўвайшоў у клас падчас заняткаў. 7.5.У выпадку спазнення на вучэбны занятак вучань павінен пастукацца ў дзверы кабінета, зайсці, прывітацца з настаўнікам, папрасіць прабачэння за спазненне і папрасіць дазволу сесці на месца. 7.6.Час вучэбных заняткаў павінен выкарыстоўвацца толькі для вучэбных мэт. Не дазваляецца шумець, размаўляць самому і адцягваць увагу іншых пабочнымі гутаркамі, справамі, якія не адносяцца да вучэбнага занятку. 7.7.Па першаму ўказанню настаўніка (класнага кіраўніка) павінен падавацца дзённік. Кожны запіс у дзённіках вучні павінны выконваць акуратна. Пасля кожнага вучэбнага тыдня законныя прадстаўнікі непаўналетняга ставяць свой подпіс у дзённіку. 7.8.Пры гатоўнасці задаць пытанне ці адказаць неабходна падняць руку і атрымаць дазвол настаўніка. 7.9.Калі вучню трэба выйсці з класа, ён павінен папрасіць дазволу настаўніка. 7.10.Званок з вучэбнага занятку – гэта сігнал для настаўніка. Толькі калі настаўнік абвесціць пра заканчэнне вучэбнага занятку, вучань мае права ўстаць, навесці чысціню і парадак на сваім рабочым месцы, выйсці з класа. 7.11.Вучні павінны мець спартыўную форму і абутак для вучэбных заняткаў па фізічнай культуры і здароўі, а таксама спецыяльнае адзенне для вучэбных заняткаў па працоўным навучанні. 7.12.Забараняецца падчас вучэбных заняткаў карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прыладамі, што не адносяцца да адукацыйнага працэсу. У выпадку парушэння дадзенага правіла настаўнік мае права забраць тэхнічную прыладу на час вучэбнага занятку. Пры неаднаразовым парушэнні гэтага правіла прылада вяртаецца вучню толькі пры законных прадстаўніках непаўналетняга. 8.Паводзіны вучняў ва ўстанове адукацыі 8.1.Вучні абавязаны скарыстаць час перапынку для адпачынку. 8.2.Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах трэба пільнавацца правага боку. 8.3.Падчас перапынку вучням забараняецца: •шумець, парушаць права на адпачынак іншых, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных проймаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў; •штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для развязкі праблемы; •ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта нясе за сабой прымяненне мер, замацаваных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. 8.4.У выпадку адмены наступнага вучэбнага занятку вучні могуць знаходзіцца ў вестыбюлі, бібліятэцы ці гардэробе ўстановы адукацыі. 9.Паводзіны вучняў установы адукацыі ў сталовай 9.1.Вучні выконваюць правілы асабістай гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без вопраткі, мыюць рукі перад ежай. 9.2.Вучні праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжытку гарачых і вадкіх страў. 9.3.Ужываць ежу і напоі дазваляецца толькі ў сталовай. Кожны вучань прыбірае за сабой сталовы посуд пасля ежы. 10.Паводзіны вучняў установы адукацыі ў час правядзення пазашкольных, пазакласных мерапрыемствах. 10.1.Перад мерапрыемствам вучні павінны праходзіць праверку ведаў па тэхніцы бяспекі. 10.2.Неабходна строга выконваць усе ўказанні класнага кіраўніка (кіраўніка групы) пры правядзенні масавых мерапрыемстваў, пазбягаць дзеянняў, якія могуць быць небяспечнымі для ўласнага жыцця і для акружаючых. 10.3.Строга выконваць правілы асабістай гігіены, у час паведамляць класнаму кіраўніку (кіраўніку групы ) пра пагаршэнне здароўя ці траўме. 10.4.Вучні павінны шанаваць і ўмацоўваць традыцыі ўстановы адукацыі, асцярожна адносіцца да прыроды, помнікаў гісторыі і культуры, да асабістай маёмасці і маёмасці ўстановы адукацыі. 10.5.Забараняецца ўжываць адкрыты агонь (запалкі, свечкі, феерверкі, вогнішчы і інш.), уладкоўваць светавыя эфекты з ужываннем хімічных, піратэхнічных і іншых сродкаў, здольных выклікаць узгаранне. 11.Падставамі для прыцягнення вучняў да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца: 11.1.Супрацьпраўнае невыкананне ці неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўна-прававымі актамі ўстановы адукацыі ў выглядзе наступных дзеянняў: •спазненні ці нез'яўленні без уважлівых прычын на вучэбныя заняткі; •парушэнні дысцыпліны падчас адукацыйнага працэсу; •невыкананне без уважлівых прычын заўваг педагагічнага работніка; • негатыўныя адносіны да ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу; •распаўсюджанне інфармацыі, што наносіць шкоду здароўю вучняў; •пашкоджанне памяшканняў, збудаванняў, абсталявання ці іншай маёмасці ўстановы адукацыі; •невыкананне патрабаванняў заканадаўства па ахове здароўя, пажарнай бяспецы; •распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі або з'яўленне ў грамадскіх месцах у стане алкагольнага, наркатычнага ці таксічнага ап'янення; •курэнне (ўжыванне) тытунёвых вырабаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі; •іншых супрацьпраўных дзеянняў (правапарушэнняў). 11.2.За здзяйсненне вучнямі дысцыплінарных правапарушэнняў ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая праяўляецца ў прымяненні да яго мер дысцыплінарнага спагнання. 11.3.Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца вучань, які дасягнуў чатырнаццацігадовага ўзросту. 11.4.Да вучня, які здзейсніў дысцыплінарны ўчынак і па ўзросту не дасягнуў чатырнаццаці гадоў, могуць прымяняцца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце, на савеце па прафілактыцы безнагляднасці і праварушэнняў непаўналетніх і іншыя меры педагагічнага ўплыву, што не супярэчаць заканадаўству). 11.5.За здзяйсненне дысцыплінарнай правіны да вучня могуць прымяняцца наступныя меры дысцыплінарнага спагнання: заўвага; вымова; адлічэнне. 11.6.Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць ужыта за: •працяглы час адсутнасці без уважлівых прычын на вучэбных занятках на працягу навучальнага года; •сістэматычнае (паўторнае на працягу навучальнага года) невыкананне ці неналежнае выкананне абавязкаў вучня, калі да яго раней ужываліся меры дысцыплінарнага спагнання. 11.7.Адлічэнне як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да •вучня, які не завяршыў засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі; •вучню, які не дасягнуў шаснаццаці гадоў. 11.8.Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца цяжар дысцыплінарнага правапарушэння, прычыны і абставіны, пры якіх яно здзейснена, папярэднія паводзіны вучня. 11.9.Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказана і зацверджана загадам пра прыняцце меры дысцыплінарнага спагнання, выдадзеным дырэктарам установы адукацыі. 11.10.Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, не абавязаны даказваць сваю нявіннасць. Сумненні ў віне вучня, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, тлумачацца ў яго карысць. 11.11.Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, законныя прадстаўнікі непаўналетняга, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права: •знаёміцца з усімі матэрыяламі, што пацвярджаюць віну вучня, здымаць з іх копіі; •даваць тлумачэнні і прад’яўляць довады або адмовіцца ад права тлумачэнняў; •быць заслуханымі падчас пасяджэння, якое праводзіцца па гэтаму пытанню, прысутнічаць на гэтым пасяджэнні; •атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам; •азнаёміцца з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію; •абскардзіць загад аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання 11.12.Прычынамі для прыцягнення вучня да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, асоб, што ажыццяўляюць ахову памяшканняў установы адукацыі 11.13.Да ўжывання дысцыплінарнага спагнання дырэктар установы адукацыі абавязаны апавясціць аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняга пра магчымасць прыняцця ў адносінах да гэтага непаўналетняга дысцыплінарнага спагнання, запатрабаваць у вучня тлумачэння ў пісьмовай форме, якое мае неабходна прадставіць на працягу пяці каляндарных дзён. Пры адмове вучня даць тлумачэнні складаецца акт, які падпісваецца трыма прадстаўнікамі з ліку работнікаў установы адукацыі. 11.14.Адмова вучня даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не перашкаджае прымяненню да яго меры дысцыплінарнага спагнання. 11.15.За кожнае дысцыплінарнае правапарушэнне можа быць ужыта толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання. 11.16.Прымяненне адлічэння ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання непаўналетняму дапускаецца толькі пасля апавяшчэння ўстановай адукацыі камісіі па справах непаўналетніх Дзяржынскага раённага выканаўчага камітэта і ўпраўлення па адукацыі, спорце і турызме Дзяржынскага раённага выканаўчага камітэта. 11.17.Рашэнне аб прыняцці меры дысцыплінарнага спагнання да вучня прымаецца на падставе матэрыялаў, што ўтрымліваюць фактычныя довады здзяйснення ім дысцыплінарнага правапарушэння. 11.18.Дырэктар установы адукацыі мае права па ініцыятыве вучня, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці (законнага прадстаўніка непаўналетняга, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці), асабіста заслухаць тлумачэнні вучня, яго заявы, скаргі. 11.19.Вучань можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней аднаго месяца з дня выяўлення дысцыплінарнага правапарушэння (дзень, калі аб правапарушэнні стала вядома педагагічнаму работніку ўстановы адукацыі, не лічачы часу хваробы вучня, знаходжання яго на канікулах). Дысцыплінарнае спагнанне да непаўналетняга вучня можа прымяняцца не раней чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных прадстаўнікоў. 11.20.Меры дысцыплінарнага спагнання да вучня не могуць быць прыменены пазней шасці месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнага правапарушэння. 11.21.Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня афармляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі, у якім павінны ўтрымлівацца звесткі пра вучня, да якога прымяняецца дысцыплінарная адказнасць, пра канкрэтную дысцыплінарную правіну, форму віны (намер ці неасцярожнасць), довады віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання. 11.22.Загад дырэктара ўстановы адукацыі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання аб’яўляецца навучэнцу пад роспіс на працягу трох каляндарных дзён. 11.23.У тэрмін, устаноўлены для аб’явы загаду аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжанне яго на канікулах. 11.24.Установа адукацыі на працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе пра гэта ў пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў. 11.25.Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справу навучэнца. 11.26.Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца можа быць абскарджана самім вучнем, адлічаным з установы адукацыі; законнымі прадстаўнікамі непаўналетняга навучэнца ў вышэйшую арганізацыю ці суд на працягу аднаго месяца. 11.27. З навучэнца здымаецца дысцілінарнае спагнанне, калі на працягу года ён паўторна не прыцягваўся да дысціплінарнай адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне здымаецца аўтаматычна без выдання загаду. 11.28.Дырэктар установы адукацыі, які скарыстаў меру дысцыплінарнага спагнання да навучэнца, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве ці просьбе навучэнца. 11.29.Датэрміновае здыманне дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі. 12.Заахвочванні за поспехі ў вучобе: 12.1.За добрыя поспехі ў вучобе, добрыя вынікі ў конкурсах, алімпіядах ужываюцца наступныя заахвочванні: аб’ява падзякі навучэнцам; аб’ява падзякі бацькам (законным прадстаўнікам) навучэнцаў; узнагароджанне ганаровай граматай, падзякай. 12.2.Заахвочванні аб’яўляюцца загадам дырэктара і даводзяцца да ведама навучэнцаў і іх бацькоў (законных прадстаўнікоў) ва ўрачыстых абставінах. 12.3.Заахвочванне навучэнцаў вышэйстаячымі органамі ўпраўлення адукацыі праводзіцца на падставе загадаў. 13.Патрабаванні да паводзін навучэнцаў падчас экскурсій: Навучэнцы ўстановы адукацыі, якія ўдзельнічаюць у экскурсіі абавязаны: 13.1.Выконваць дысцыпліну, выконваць усе распараджэнні настаўніка, не дапушчаць самавольных адыходаў без дазволу настаўніка; 13.2.Своечасова інфарміраваць настаўніка аб пагаршэнні стану здароўя ці траўміраванні. 14.Заключныя палажэнні: 14.1.Правілы дзейнічаюць на тэрыторыі ўстановы адукацыі і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў установы адукацыі. 14.2.Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі, вывешваюцца ва ўстанове адукацыі на бачным месцы для агульнага азнаямлення.

ЗАЦВЯРДЖАЮ

Дырэктар дзяржаўнай установы   адукацыі “Дзямідавіцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад-базавая школа Дзяржынскага раёна”

_______________   В.В. Яшчук

“_____”________________2022 г.

 

 

Правілы  

ўнутранага распарадку для  навучэнцаў                                  дзяржаўнай установы  адукацыі

“Дзямідавіцкі вучэбна-педагагічны комплекс

дзіцячы сад-базавая школа 

 Дзяржынскага раёна”

 

  1. Агульныя палажэнні

1.1.У адпаведнасці з Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь кожны грамадзянін Рэспублікі Беларусь мае права на атрыманне адукацыі. Адукацыйны працэс у дзяржаўнай установе адукацыі “Дзямідавіцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – базавая школа Дзяржынскага раёна” будуецца на аснове прынцыпаў дзяржаўнай палітыкі ў сферы адукацыі, навукова абгрунтаваным вызначэнні ўтрымання агульнай сярэдняй адукацыі і яго  структураванні, педагагічна абгрунтаваным выбары формаў, метадаў і сродкаў навучання і выхавання.

1.2.Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў дзяржаўнай установе адукацыі “Дзямідавіцкі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – базавая школа Дзяржынскага раёна” распрацаваны з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэса, умацавання дысцыпліны навучэнцаў, рацыянальнага выкарыстання імі навучальнага часу і павышэння якасці адукацыі.

1.3.Унутраны распарадак – гэта рэгламент (парадак) выканання навучэнцамі сваіх абавязкаў у рамках адукацыйнага працэса пад кіраўніцтвам і кантролем кіраўніцтва і педагагічнага калектыва ўстановы адукацыі. Унутраны распарадак для навучэнцаў рэгулююцца сапраўднымі Правіламі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы.

1.4. Дадзеныя  правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Статутам дзяржаўнай установы адукацыі «Дзямідавіцкі вучэбна - педагагічны комплекс дзіцячы сад – базавая школа Дзяржынскага раёна» (далей – установа адукацыі), іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

1.5.Дадзеныя правілы абавязковыя для выканання ўсімі навучэнцамі ўстановы адукацыі. Кіраўніцтва, педагагічны калектыў установы адукацыі могуць патрабаваць выканання, а навучэнцы павінны выконваць абавязкі ў адпаведнасці з патрабаваннямі сапраўдных Правілаў.

1.6.Навучэнцамі дзяржаўнай установы адукацыі «Дзямідавіцкі вучэбна - педагагічны комплекс дзіцячы сад – базавая школа Дзяржынскага раёна» з’яўляюцца асобы, якія залічаны ва ўстанову адукацыі ва ўсталяваным парадку для навучання і выхавання.

1.7.Пытанні, якія злучаны з ужываннем Правілаў, вырашаюцца дырэктарам установы адукацыі па ўзгадненню з Саветам установы у тым выпадку, калі яны не супярэчаць дзейснаму заканадаўству.

1.8.Змены і дадаткі ў Правілы могуць уносіцца дырэктарам установы адукацыі па ўзгадненню з Саветам установы ў тым выпадку, калі яны не  супярэчаць дзейснаму заканадаўству.

     1.9.Правілы ўстанаўляюць вучэбны распарадак для вучняў, вызначаюць асноўныя нормы і правілы паводзін у памяшканні, на тэрыторыі ўстановы адукацыі, а таксама на пазашкольных, пазакласных мерапрыемствах з удзелам вучняў установы адукацыі.

1.10.Мэты правілаў:

  • стварэнне спрыяльнага рабочага становішча, неабходнага для ажыццяўлення адукацыйнага працэсу;
  • забеспячэнне паспяховага засваення вучнямі адукацыйных праграм;
  • выхаванні павагі да асобы, яе правоў;
  • удасканаленне культуры паводзін і навыкаў камунікацыі.

      1.11.Дысцыпліна ва ўстанове адукацыі падтрымваецца на грунце павагі чалавечай годнасці ўсіх суб'ектаў адукацыйнага працэсу (навучэнцаў, педагогаў, законных прадстаўнікоў непаўналетніх). Ужыванне метадаў фізічнага і псіхалагічнага ўздзеяння ва ўстанове адукацыі недапушчальна.

2.Рэжым работы дзяржаўнай установы адукацыі «Дзямідавіцкі вучэбна - педагагічны комплекс дзіцячы сад – базавая школа Дзяржынскага раёна»

2.1.Арганізацыя вучэбных заняткаў на І і ІІ ступенях агульнай сярэдняй адукацыі  ажыццяўляецца ў І змену ў шасцідзённым рэжыме,  ў суботу ў шосты школьны дзень праводзяцца заняткі аб’яднанняў па інтарэсах, факультатыўныя заняткі і запланаваныя ў гэты дзень арганізацыйна-выхаваўчыя мерапрыемствы.

2.2.Арганізацыя адукацыйнага працэса ажыццяўляецца ў тэрмін з 1 верасня 2022 года да 31 мая 2023 года.

Адукацыйны працэс пры навучанні і выхаванні ажыццяўляецца па чвэрцям у наступныя тэрміны:

першая чвэрць – з 01.09.2022 па 29.10.2022;

другая чвэрць – з 08.11.2022 па 24.12.2022;

трэцяя чвэрць – з 09.01.2023 па 25.03.2023;

чацвёртая чвэрць – з 03.04.2023 па 31.05.2023.

На працягу вучэбнага года ўстанаўліваюцца канікулы:

Восеньскія – 9 дзён: з 30.10.2022  па 07.11.2022 уключна;

Зімовыя – 15 дзён: з 25.12.2022  па 08.01.2023 уключна;

Вясновыя – 8 дзён: з 26.03.2023  па 02.04.2023  уключна;

Летнія – 92 дні: з 01.06.2023 па 31.08.2023; для вучняў, якія завяршылі навучанне на ІІ ступені агульнай сярэдняй адукацыі, - 81 дзень: з 12.06.2023  па 31.08.2023  уключна.

Для вучняў І-ІІ класа ў ІІІ чвэрці праводзяцца дадатковыя зімовыя канікулы з 20.02.2023 па 26.02.2023  працягласцю 7 дзён.

Падчас канікулаў навучэнцы наведваюць мерапрыемствы ў адпаведнасці з планам арганізацыі выхаваўчай і ідэалагічнай работы на канікулах, зацверджаным дырэктарам установы адукацыі.

2.3.Працягласць заняткаў для навучэнцаў 1 класа – 35 хвілін, для навучэнцаў ІІ – ІХ класаў – 45 хвілін, працягласць перапынкаў – 15 хвілін.

2.4.Да заняткаў па вучэбным прадмеце “Фізічная культура і здароўе”, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах навучэнцы дапушчаюцца з дазволу ўрача ў адпаведнасці з групамі здароўя і групамі для заняткаў фізічнай культурай.

2.5.Забараняецца прыцягваць навучэнцаў установы адукацыі без іх згоды і без згоды іх законных прадстаўнікоў да работы, якая не прадугледжана вучэбнымі адукацыйнымі праграмамі.

  1. 3. Асноўныя абавязкі вучняў установы адукацыі

3.1. Навучэнцы абавязаны:

  • выконваць Статут установы адукацыі, рашэнні Савета ўстановы адукацыі, педагагічнага савета, дадзеныя  правілы, правілы пажарнай бяспекі, выконваць патрабаванні адміністрацыі і педагогаў з мэтай забеспячэння бяспекі адукацыйнага працэсу;
  • паводзіць сябе ва ўстанове адукацыі і па-за ёй так, каб не прынізіць свае гонар і годнасць, не запляміць добрае імя ўстановы адукацыі;
  • наведваць установу адукацыі ў прызначаны для гэтага час і не прапускаць вучэбныя заняткі, іншыя формы адукацыйнага працэсу без уважлівай прычыны. У выпадку пропуску вучань прадастаўляе класнаму кіраўніку даведку з медыцынскай установы ці заяву бацькоў (асоб, што іх замяняюць) пра прычыну пропуску;
  • знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу вучэбнага часу, адпаведна раскладу.

Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў вызначаны час магчыма толькі з дазволу класнага кіраўніка ці дзяжурнага члена адміністрацыі (дырэктара);

  • сумленна вучыцца, асвойваць вучэбную праграму, своечасова  і якасна выконваць дамашнія  заданні, грамадскія даручэнні;
  • прымаць удзел у самаабслугоўванні і грамадска карыснай працы;
  • вітацца з работнікамі і наведнікамі ўстановы адукацыі, праяўляць павагу да старэйшых, клапаціцца пра малодшых. Навучэнцы саступаюць дарогу педагогам, старэйшым, старэйшыя навучэнцы – малодшым, хлопчыкі – дзяўчынкам;
  • разрашаць спрэчныя і канфліктныя сітуацыі мірна, на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам поглядаў удзельнікаў спрэчкі. Калі такое немагчыма – звяртацца за дапамогай да класнага кіраўніка, да спецыяліста сацыяльна – педагагічнай службы, да кіраўніка ўстановы адукацыі;
  • захоўваць маёмасць установы адукацыі, аказваць пасільную дапамогу ў яе рамонце, акуратна ставіцца як да сваёй, так і да чужой маёмасці;
  • сачыць за сваім выглядам, прытрымлівацца ў адзенні дзелавога стылю.

3.2.Забараняецца:

  • прыносіць ва ўстанову адукацыі і на яе тэрыторыю зброю, выбуховыя, хімічныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, спіртныя напоі, наркотыкі, таксічныя рэчывы і яды, іншыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю акружаючых:
  • курыць у будынку, на тэрыторыі ўстановы адукацыі і ў іншых грамадскіх месцах;
  • выкарыстоўваць ненарматыўную лексіку;
  • прыходзіць ва ўстанову адукацыі ў брудным, памятым адзенні, непрыстойна кароткім ці адкрытым адзенні, адкрыта дэманстраваць прыналежнасць да розных субкультур, якімсьці рэлігійным плыням і да т.п.;
  • хадзіць па ўстанове адукацыі без патрэбы ў вопратцы і галаўных уборах;
  • гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекуляцыйнага характару;
  • прыносіць ва ўстанову адукацыі мабільныя тэлефоны і карыстацца імі на   вучэбных занятках.

  У адваротным выпадку класныя кіраўнікі, настаўнікі, дзяжурныя педагогі могуць забраць маёмасць да прыходу законных прадстаўнікоў непаўналетняга.

   4.Асноўныя правы вучняў  установы адукацыі

4.1.Вучні маюць права на:

  • атрыманні адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі;
  • ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
  • карыстанне падручнікамі і вучэбнымі дапаможнікамі;
  • атрыманне платных паслуг у сферы адукацыі;
  • бескаштоўнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай  і спартыўнай базай установы адукацыі;
  • атрыманне сацыяльна – педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі з боку спецыялістаў установы адукацыі;
  • заахвочванні за поспехі ў вучэбнай, спартыўнай, культурна – масавай, грамадскай, даследчай дзейнасці, а таксама ў іншых адукацыйных мерапрыемствах;
  • удзел у кіраванні ўстановы адукацыі;
  • удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, фестывалях, выставах, канферэнцыях, сімпозіумах, кангрэсах, семінарах і ў іншых адукацыйных мерапрыемствах, у спартыўна-масавай, грамадскай, даследчай, інавацыйнай дзейнасці;
  • азнаямленне з пасведчаннем  пра дзяржаўную рэгістрацыю, устаноўчымі дакументамі, сертыфікатамі пра дзяржаўную акрэдытацыю, а таксама з вучэбна - праграмнай дакументацыяй установы адукацыі;
  • удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
  • іншыя правы вучняў устанаўліваюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

    5.Прыход і адыход  вучняў з установы адукацыі

5.1.Прыходзіць ва ўстанову адукацыі за 10-15 хвілін да пачатку  вучэбных заняткаў, мець належны выгляд і акуратную прычоску.

5.2.Мець з сабой дзённік (асноўны дакумент вучня) і ўсе патрэбныя для вучэбных  заняткаў прыналежнасці.

5.3.Вучні штодня карыстаюцца гардэробам, пакідаючы ў ім вопратку і зменны абутак.

5.4.Перад пачаткам вучэбных заняткаў вучні павінны азнаёміцца з раскладам і прыбыць да кабінета, увайсці ў кабінет і падрыхтавацца да вучэбнага занятку да  званка.

5.5.Пасля заканчэння вучэбных заняткаў, класных гадзін, факультатыўных заняткаў, фізкультурна - аздараўленчых, спартыўна – масавых, культурна - масавых мерапрыемстваў  атрымаць адзенне з гардэробу, акуратна апрануцца і пакінуць установу адукацыі, выконваючы правілы ветлівасці.

    6.Знешні  выгляд  вучня ( вучаніцы)  ўстановы адукацыі

6.1.У 1- 9 класах вучні прытрымліваюцца дзелавога стылю адзення – гэта строгі, вытрыманы стыль, прызначаны для наведвання вучнямі  вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі. Абутак павінен адпавядаць дзелавому стылю адзення.

6.2.Для дзяўчынак (дзяўчат) у камплект адзення могуць уваходзіць пінжак, спадніца, штаны, блузка з кароткімі і доўгімі рукавамі, сарафан. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світар ці камізэлька.

6.3.Для хлопчыкаў (юнакоў) у камплект адзення ўваходзяць пінжак, штаны, кашуля з кароткімі і доўгімі рукавамі, гальштук. У зімовы час дапускаюцца трыкатажны світар і камізэлька.

6.4.У адзенні дзелавога стылю не дапускаюцца: спартыўны абутак; рэчы, вельмі яркія,  яркія і абстрактныя малюнкі; джынсы; спартыўнае і іншае адзенне.

    7.Паводзіны вучняў установы адукацыі на вучэбных занятках

7.1.Вучні займаюць свае месцы ў кабінетах так, як гэта вызначыў класны кіраўнік ці настаўнік - прадметнік, з улікам псіхафізічных асаблівасцяў вучняў і іх здароўя.

7.2.Кожны настаўнік мае права прымяняць розныя формы і метады правядзення заняткаў па сваім прадмеце, якія не павінны супярэчыць нормам і правілам бяспекі і іншым нарматыўным дакументам. Выкананне патрабаванняў настаўніка-прадметніка абавязковае для  ўсіх вучняў.

7.3.Перад пачаткам вучэбнага занятку вучні павінны падрыхтаваць сваё рабочае месца і ўсё патрэбнае для работы ў класе.

7.4.Пры ўваходзе настаўніка ў клас вучні ўстаюць у знак вітання і сядаюць пасля таго, як настаўнік адкажа на вітанне і дазволіць сесці. Падобнай выявай вучні вітаюць кожнага сталага чалавека, які ўвайшоў у клас падчас заняткаў.

7.5.У выпадку спазнення на вучэбны занятак вучань павінен пастукацца ў дзверы кабінета, зайсці, прывітацца з настаўнікам, папрасіць прабачэння за спазненне і папрасіць дазволу сесці на месца.

7.6.Час вучэбных заняткаў павінен выкарыстоўвацца толькі для вучэбных мэт. Не дазваляецца шумець, размаўляць самому і адцягваць увагу  іншых пабочнымі гутаркамі, справамі, якія  не адносяцца да вучэбнага занятку.

7.7.Па першаму ўказанню настаўніка (класнага кіраўніка) павінен падавацца дзённік. Кожны запіс у дзённіках вучні павінны выконваць акуратна. Пасля кожнага вучэбнага тыдня законныя прадстаўнікі непаўналетняга  ставяць свой подпіс у дзённіку.

7.8.Пры гатоўнасці задаць пытанне ці адказаць неабходна падняць руку і атрымаць дазвол настаўніка.

7.9.Калі вучню трэба выйсці з класа, ён павінен папрасіць дазволу настаўніка.

7.10.Званок з вучэбнага  занятку – гэта сігнал для настаўніка. Толькі калі настаўнік абвесціць пра заканчэнне вучэбнага  занятку, вучань мае права ўстаць, навесці чысціню і парадак на сваім рабочым месцы, выйсці з класа.

7.11.Вучні павінны мець спартыўную форму і абутак для вучэбных заняткаў па фізічнай культуры і здароўі, а таксама спецыяльнае  адзенне для вучэбных заняткаў па працоўным навучанні.  

7.12.Забараняецца падчас вучэбных заняткаў карыстацца мабільнымі тэлефонамі і іншымі прыладамі, што не адносяцца да адукацыйнага працэсу.  У выпадку парушэння дадзенага правіла настаўнік мае права забраць тэхнічную прыладу на час вучэбнага занятку. Пры неаднаразовым парушэнні гэтага правіла  прылада вяртаецца вучню  толькі пры законных прадстаўніках непаўналетняга.

   8.Паводзіны вучняў  ва ўстанове  адукацыі

8.1.Вучні абавязаны скарыстаць час перапынку  для адпачынку.

8.2.Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах трэба пільнавацца правага боку.

8.3.Падчас перапынку  вучням  забараняецца:

  • шумець, парушаць права на адпачынак  іншых, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных проймаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
  • штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную  сілу для развязкі  праблемы;
  • ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам.

Парушэнне дадзенага пункта нясе за сабой прымяненне  мер, замацаваных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

8.4.У выпадку адмены наступнага вучэбнага занятку вучні  могуць знаходзіцца ў вестыбюлі, бібліятэцы ці гардэробе ўстановы адукацыі.

    9.Паводзіны вучняў установы адукацыі ў сталовай

9.1.Вучні выконваюць правілы  асабістай гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без вопраткі, мыюць рукі перад ежай.

9.2.Вучні  праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжытку гарачых і вадкіх страў.

9.3.Ужываць ежу і напоі дазваляецца толькі ў сталовай. Кожны вучань прыбірае за сабой сталовы посуд пасля ежы.

10.Паводзіны вучняў установы адукацыі ў час  правядзення пазашкольных, пазакласных мерапрыемствах.

10.1.Перад мерапрыемствам  вучні павінны праходзіць праверку ведаў  па тэхніцы бяспекі.

10.2.Неабходна строга выконваць усе ўказанні  класнага кіраўніка (кіраўніка групы)  пры правядзенні масавых  мерапрыемстваў, пазбягаць дзеянняў, якія могуць быць небяспечнымі для ўласнага жыцця і для акружаючых.

10.3.Строга выконваць правілы асабістай гігіены, у час паведамляць  класнаму кіраўніку (кіраўніку групы ) пра пагаршэнне здароўя ці траўме.

10.4.Вучні павінны шанаваць і ўмацоўваць традыцыі ўстановы адукацыі, асцярожна адносіцца  да прыроды, помнікаў гісторыі і культуры, да асабістай  маёмасці і маёмасці ўстановы адукацыі.

10.5.Забараняецца ўжываць адкрыты агонь (запалкі, свечкі, феерверкі, вогнішчы і інш.), уладкоўваць светавыя эфекты з ужываннем хімічных, піратэхнічных і іншых сродкаў, здольных выклікаць узгаранне.

11.Падставамі для прыцягнення вучняў да дысцыплінарнай адказнасці з'яўляюцца:

11.1.Супрацьпраўнае невыкананне ці неналежнае выкананне абавязкаў, ускладзеных на яго актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўна-прававымі актамі ўстановы адукацыі ў выглядзе наступных дзеянняў:

  • спазненні ці нез'яўленні без уважлівых прычын на вучэбныя заняткі;
  • парушэнні дысцыпліны падчас адукацыйнага працэсу;
  • невыкананне без уважлівых прычын заўваг педагагічнага работніка;
  • негатыўныя адносіны да ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу;
  • распаўсюджанне інфармацыі, што наносіць шкоду здароўю вучняў;
  • пашкоджанне памяшканняў, збудаванняў, абсталявання ці іншай маёмасці ўстановы адукацыі;
  • невыкананне патрабаванняў  заканадаўства па ахове здароўя, пажарнай бяспецы;
  • распіццё алкагольных напояў, слабаалкагольных напояў, піва, ужыванне наркатычных сродкаў, псіхатропных, таксічных і іншых адурманьваючых рэчываў у будынку і на  тэрыторыі ўстановы адукацыі або з'яўленне ў грамадскіх  месцах у стане алкагольнага, наркатычнага ці таксічнага ап'янення;
  • курэнне (ўжыванне) тытунёвых вырабаў у будынку і на  тэрыторыі ўстановы адукацыі;
  • іншых супрацьпраўных дзеянняў (правапарушэнняў).

11.2.За здзяйсненне вучнямі дысцыплінарных правапарушэнняў ўстанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая праяўляецца ў прымяненні да яго мер дысцыплінарнага спагнання.

11.3.Да дысцыплінарнай адказнасці прыцягваецца вучань,  які дасягнуў чатырнаццацігадовага ўзросту.

11.4.Да  вучня,  які здзейсніў дысцыплінарны ўчынак і  па ўзросту не дасягнуў чатырнаццаці гадоў,  могуць прымяняцца меры педагагічнага ўздзеяння (гутарка, абмеркаванне на педагагічным савеце, на савеце па прафілактыцы безнагляднасці і праварушэнняў  непаўналетніх і іншыя меры педагагічнага ўплыву, што не супярэчаць заканадаўству).

11.5.За здзяйсненне дысцыплінарнай правіны да вучня могуць прымяняцца наступныя меры дысцыплінарнага спагнання: заўвага; вымова; адлічэнне.

11.6.Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць ужыта за:

  • працяглы час адсутнасці без уважлівых прычын на вучэбных занятках  на працягу  навучальнага года;
  • сістэматычнае (паўторнае на працягу  навучальнага года) невыкананне ці неналежнае выкананне абавязкаў вучня, калі да яго раней ужываліся меры дысцыплінарнага спагнання.

11.7.Адлічэнне як мера дысцыплінарнага спагнання не прымяняецца да

  • вучня, які не завяршыў засваенне зместу адукацыйнай праграмы базавай адукацыі;
  • вучню,  які не дасягнуў  шаснаццаці гадоў.

11.8.Права  выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі. Пры выбары меры дысцыплінарнага спагнання павінны ўлічвацца цяжар дысцыплінарнага правапарушэння, прычыны і абставіны, пры якіх яно здзейснена, папярэднія паводзіны вучня.

11.9.Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, лічыцца невінаватым, пакуль яго віна не будзе даказана і зацверджана загадам пра прыняцце меры дысцыплінарнага спагнання, выдадзеным дырэктарам установы адукацыі.

11.10.Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, не абавязаны даказваць сваю нявіннасць. Сумненні  ў віне вучня, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, тлумачацца ў яго карысць.

11.11.Вучань, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці, законныя прадстаўнікі непаўналетняга, які прыцягваецца  да дысцыплінарнай адказнасці, маюць права:

  • знаёміцца з усімі матэрыяламі, што пацвярджаюць віну вучня, здымаць з іх копіі;
  • даваць тлумачэнні і прад’яўляць довады або адмовіцца ад права тлумачэнняў;
  • быць заслуханымі падчас  пасяджэння, якое праводзіцца па гэтаму пытанню, прысутнічаць на гэтым пасяджэнні;
  • атрымаць юрыдычную дапамогу ў адпаведнасці з заканадаўствам;
  • азнаёміцца з загадам аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання і атрымаць яго копію;
  • абскардзіць загад аб прымяненні  меры дысцыплінарнага спагнання

11.12.Прычынамі для прыцягнення вучня да дысцыплінарнай адказнасці могуць служыць паведамленні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў, праваахоўных органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый, дакладныя запіскі педагагічных і іншых работнікаў установы адукацыі, асоб, што ажыццяўляюць ахову памяшканняў установы адукацыі

11.13.Да ўжывання дысцыплінарнага спагнання дырэктар установы адукацыі абавязаны апавясціць аднаго з законных прадстаўнікоў непаўналетняга  пра магчымасць прыняцця ў адносінах да гэтага непаўналетняга дысцыплінарнага спагнання, запатрабаваць у вучня тлумачэння ў пісьмовай форме, якое мае  неабходна прадставіць на працягу пяці каляндарных дзён. Пры адмове вучня даць тлумачэнні складаецца акт, які падпісваецца трыма прадстаўнікамі з ліку работнікаў установы адукацыі.

11.14.Адмова вучня даць тлумачэнне ў пісьмовай форме не перашкаджае прымяненню  да яго меры дысцыплінарнага спагнання.

11.15.За кожнае дысцыплінарнае правапарушэнне можа быць ужыта толькі адна мера дысцыплінарнага спагнання.

11.16.Прымяненне адлічэння ў якасці меры дысцыплінарнага спагнання непаўналетняму  дапускаецца толькі пасля апавяшчэння ўстановай адукацыі камісіі па справах непаўналетніх Дзяржынскага раённага выканаўчага камітэта і ўпраўлення па  адукацыі, спорце і турызме Дзяржынскага раённага выканаўчага камітэта.

11.17.Рашэнне аб прыняцці  меры дысцыплінарнага спагнання да вучня прымаецца на падставе матэрыялаў, што ўтрымліваюць  фактычныя довады здзяйснення ім дысцыплінарнага правапарушэння.

11.18.Дырэктар установы адукацыі мае права  па ініцыятыве вучня, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці (законнага прадстаўніка непаўналетняга, які прыцягваецца да дысцыплінарнай адказнасці),  асабіста заслухаць тлумачэнні вучня, яго заявы, скаргі.

11.19.Вучань можа быць прыцягнуты да дысцыплінарнай адказнасці не пазней аднаго месяца з дня выяўлення дысцыплінарнага правапарушэння (дзень, калі аб правапарушэнні стала  вядома педагагічнаму работніку ўстановы адукацыі, не лічачы часу хваробы вучня, знаходжання яго на канікулах). Дысцыплінарнае спагнанне да непаўналетняга вучня можа прымяняцца  не раней чым праз сем каляндарных дзён пасля накіравання апавяшчэння аднаму з яго законных прадстаўнікоў.

11.20.Меры дысцыплінарнага спагнання да вучня не могуць быць прыменены  пазней шасці месяцаў з дня здзяйснення дысцыплінарнага правапарушэння.

11.21.Рашэнне аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да вучня афармляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі, у якім павінны ўтрымлівацца звесткі пра вучня,  да якога прымяняецца дысцыплінарная адказнасць, пра канкрэтную дысцыплінарную правіну, форму віны (намер ці неасцярожнасць), довады віны, указанне меры дысцыплінарнага спагнання.

11.22.Загад дырэктара ўстановы адукацыі аб  прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання аб’яўляецца навучэнцу пад роспіс на працягу трох каляндарных дзён.  

11.23.У тэрмін, устаноўлены для аб’явы загаду аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання, не ўваходзіць час хваробы навучэнца, знаходжанне яго на канікулах.

11.24.Установа адукацыі  на працягу пяці каляндарных дзён з дня прыцягнення да дысцыплінарнай адказнасці непаўналетняга навучэнца інфармуе пра гэта ў пісьмовай форме аднаго з яго законных прадстаўнікоў.

11.25.Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання заносяцца ў асабістую справу навучэнца.

11.26.Рашэнне  аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання да навучэнца можа быць абскарджана самім вучнем, адлічаным з установы адукацыі;  законнымі прадстаўнікамі непаўналетняга навучэнца  ў вышэйшую арганізацыю ці суд на працягу аднаго месяца.

11.27. З навучэнца здымаецца дысцілінарнае спагнанне, калі на працягу года ён паўторна не прыцягваўся да дысціплінарнай  адказнасці. Пры гэтым дысцыплінарнае спагнанне здымаецца аўтаматычна без выдання загаду.

11.28.Дырэктар установы адукацыі, які скарыстаў меру дысцыплінарнага спагнання да навучэнца, мае права зняць яе датэрмінова па ўласнай ініцыятыве ці просьбе навучэнца.

11.29.Датэрміновае здыманне дысцыплінарнага спагнання афармляецца загадам дырэктара ўстановы адукацыі.

12.Заахвочванні за поспехі ў вучобе:

12.1.За добрыя поспехі ў вучобе, добрыя вынікі ў конкурсах, алімпіядах ужываюцца наступныя заахвочванні:

аб’ява падзякі навучэнцам;

аб’ява падзякі бацькам (законным прадстаўнікам) навучэнцаў;

узнагароджанне ганаровай граматай, падзякай.

12.2.Заахвочванні аб’яўляюцца загадам дырэктара і даводзяцца да ведама навучэнцаў і іх бацькоў (законных прадстаўнікоў) ва ўрачыстых абставінах.

12.3.Заахвочванне навучэнцаў вышэйстаячымі органамі ўпраўлення адукацыі праводзіцца на падставе загадаў.

13.Патрабаванні да паводзін навучэнцаў падчас экскурсій:

Навучэнцы ўстановы адукацыі, якія ўдзельнічаюць у экскурсіі абавязаны:

13.1.Выконваць дысцыпліну, выконваць усе распараджэнні настаўніка, не дапушчаць самавольных адыходаў без дазволу настаўніка;

13.2.Своечасова інфарміраваць настаўніка аб пагаршэнні стану здароўя ці траўміраванні.

14.Заключныя  палажэнні:

14.1.Правілы дзейнічаюць  на  тэрыторыі ўстановы адукацыі і распаўсюджваюцца на ўсе мерапрыемствы з удзелам навучэнцаў установы адукацыі.

14.2.Правілы размяшчаюцца на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі, вывешваюцца ва ўстанове адукацыі на бачным месцы для агульнага азнаямлення.